Rabu, 18 April 2012

Hangout Time!!

As-Salam

hee actually occurrence nih dah lame(selasa minggu lepas jer =,='') tp bwu riny aku nak update..sorry coz banyak sangat problemnyew..ok malam ni aku rase free and mood blogging tuh ada ler ckit.. oh yew thanks you so much to follower baru..I dah follow back u'olls punye blog(yang inserted link to blog la yang tak da tak tau nak cari kat mana) Alkisahnyew bermula cengnih, actually dah lama sangat aku tak hang out dengan kesayangan aku nih Syahilla! sejak kitaorang further study diploma kitaorang tak da masa nak hang out sesame..Anyway, kali ini baru ada peluang and absolutely we have an opportunity to watch TITANIC 3D!!

yang baju pink uh Syahilla yang lagi 1 tuh aku heee
Haa jangan tak tau actually banyak kali gak kitaorang postpone plans tapi kali ni baru jadi coz syahilla call pagi-pagi buter tanya  mau temankan dia tak gi pharmacy beli breast-pump untuk kakak dy.. Dah jadi mak cik dah kawan aku ni,Tahniah Kak Aliya& Husband coz dapat baby girl..tapi sayang aku tak dapat tengok baby dia time datang hospital ritu.sebabnya baby dia still dalam incubator akibat sakit kuning..alolorh ciannye..Shahilla cakap anak sedara dia comel sangat..name dia memang sedap..aku  dah tak ingat sangat tapi yang penting depan dia ada perkataan 'Cinta' laa

our 2-in-1 packages meal!  [breakfast+lunch]  (ini pic gabung tau up and down)
I wanna kill u coz I'm totally starving!!
 ok before kitaorang pegi merayap kat bandar Segamat cari Phamarcy, perut kena la diisi dulu kan..sebabnye  masing-masing dah kebulur sebab tak breakfast pagi uh. Hmm aku yang suggest makan kat Pizza Hut  firstly, coz aku dah lame kecur air liur tengok iklan yang ada 3orang jakun siap pakai spect 3D tengok pizza hut baru tuh ! hahaha mak aku cukup menyampah glew tengok iklan uh taw..dia cakap tak tentu hereh macam orang 10 tahun tak pernah makan!(=,=") ok la not bad kenyang sangat! walhal size pizza regular for 2 people jew! maybe sebab macam-macam ada kot... paling tak boley blah kitaorang first customer ok! waiters lelaki tu pon sweet je attend kami,well I would say... good customer service ok!! hahahaaha

Welcome to Hospital Besar Segamat =)
goodbye baby-baby and mak cik-mak cik sumer!
here we go for next destination Hospital Segamat! Hmm dah lama gak tak datang sini,last dulu time aku and my 3 gengs of bestie (Umi,Siti,Ayu) melawat Afiq yang suspect Appendix! naseb bek tak da ape-ape kan..klu tak nangis Julie tau..dia  dah tak da beberapa hari pon sepi jer kelas kitaorang time uh. Manetaknye sebab radio Era rosak tak da!! hahaha... tapi itu dekat wad len ini  kat wad beranak plak... Hmm aku suke sangat surrounding kat cini tapi yang slect nyew 1 je la,bau minyak angin segala bagaih tak kire Melayu or India punyer uh memang potak dalam wad! pening pale diwatnye dengan pelbagai "aroma" tuh kan..

mule-mule aku memang nak snap banyak pic,tau-tau je la kan aku ni sume gambar nak wat inspirasi kat blog,cehhh! tapi tibe-tibe kan aku terpandang... "AMARAN: ANDA DILARANG UNTUK MERAKAM DAN MENGAMBIL GAMBAR DI DALAM WAD INI" pergh serta -merta terus terkubur niat aku tuh! yelaa aku tengok sister and nurse pelatih memang asyik kelibut-kelibut jerr kat situ,kang tak pasal jew hanset aku kena paling dinding nanti! choii! tapi kan best sangat time borak-borak dengan Kak Aliya and Syahilla time nih..macam-macam benda aku tau.. sambil-sambil borak mata aku  terpandang macam-macam scene yang sangat sweet ok!! ada hubby nih khusyuk layan isteri dia bercerita kat atas katil wad,maybe nak hilangkan bohsan isteri dia kut..then ada gak yang teman isteri dia jalan-jalan sekitar wad sebab nak bagi pintu rahim isteri dia cepat terbukak. hee ada gak,yang tolong urutkan  kaki and tangan isteri dia sambil mengagah baby dorang.. alolorh jeles tau..aku harap hubby aku nanti wat macam tu jugak dekat aku nanti! [berangan jap :-)] heeee

yang no.5 tuh seating for Titanic!
ticket kenang-kenangan hehehe
ok mase yang ditunggu-tungu kami telah tiba..jeng3.. TITANIC 3D! actually time kitaorang datang nih dah start 10 minit, kalau nak tunggu yang baru kul 8.00 malam nanti baru start.Oh no!no!no! tak da transport ok! so takpe la 10 minit lepas asalkan dapat tengok citer favourite aku nih..hee ticket RM 16 each, 2 orang= RM 32 (quite expensive a bit  but totally worth for we both!) Time masuk tuh dia bagi spect 3D..actually ni first time aku pakai benda alah nih(kesian kan?) so agak serabai la..mule-mule blurr gak lah  tang ape special sangat pakai benda alah nih,dah lame cikit  baru tau different benda alah ni..OMG! aku rase macam boley sentuh lah Jack Dawson aku!! 

my favorite romantic scene."I'm flying ..."
sob.sob..sob.. the most heart- wrenching  scene! they make a promise at da threshold of Jack's Death
kali ini aku air mata aku dah tak berjurai dah coz dah banyak kali tengok before this,tapi kat cinema ini yang first! honestly aku cakap feel tengok kat cinema lebih 'kick' berbanding tengok kat tv or lappy...suspens dia uh memang boleh wat rase macam nak putus jantung especially time kapal Titanic nak karam tuh..fuhhhhh kalau yang bab jahat lak Si Carl budus dengan body guard tak guna dia tuh pon boley wat korang rase cam nak masuk jer dalam filem uh, nak cekik-cekik je dua ekor barua tuh biar mampus! and ape yang wat kan kitaorang berdua  syok  giler sangat tengok citer nih sebab dapat makan pizza yang kitaorang tapau time pagi uh! yeahh itulah function handbang yang besar-besar tu kan..macam-macam barang ley sumbat! pernah buat?? TAHNIAH ANDA SANGAT BERANI!

hee I really get obsessed with Titanic since I was in primary school u know..
time nih Syahila nak bergambar pink dengan pink..Insya-ALLAH next time klu ada masa lagi tengok cter nih
Alhamdulilah..happy sangat even sekejap sangat  kitaorang hang out.. Hmm aku and Syahilla banyak share strories masing-masing..story ape?? tettttttttttttt...rahsia lerr just moral story yang aku dapat daripada story Syahilla uh, KITA JANGAN MUDAH BURUK SANGKA KAT ORANG OR JUDGE A BOOK BY ITS COVER ONLY.. no!no!no! jangan macam tuh tau sebab once bile kita dah kenal dengan orang uh,kadang-kadang first perspective kita uh jauh meleset..walhal orang uh tak da benda-benda pon ok je ngan kita..apepon jangan cepat percaya khabar angin yew..kenal dulu orang tuh then baru decide dia tuh macam mana..kalau orang buat kita macam tu gaye of course kita tak suke kan? so,KALAU KITA TAK NAK ORANG BUAT KAT KITA,KITA JANGAN BUAT KAT ORANG! =))

 P/S; pling seram otw  nak balik tuh coz teksi yang aku naik slow sangat sampai menyebabkan kereta belakang accident time nak masuk simpang rumah aku! glurppp...

5 ulasan:

  1. wani , xsangke boleh terjumpe blog kau kat blog pakcik jonni ni . hehhehehe (aIRa)

    BalasPadam
  2. Balasan
    1. hehehe thanks u awaks..thank jugak coz sudi komen kat sini.. =))

      Padam
  3. oppsss salah . me thirah aziz .
    huu , sampai hati kau wani , xmengajak tengok wayang pon . penat aku bertape kat rumah sensorang . sob3 TT_TT

    BalasPadam
    Balasan
    1. sorry sgt2 yunk..aq x sgka ko da komen,slma ni aq sgka komen dulu y tertangguh..he sorry sgt3..ala itupon x sgje la.. mne laa aq tau ko nak ikut kan..xpe next cuti sem kte tgok wyang sme2 ok..

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...